sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Rahapuu



Olen elämässäni onnistunut pitämään vuonna 1999 lahjaksi saamani rahapuun hengissä olemattomasta hoidosta huolimatta. Tämä on minulta varsin iso saavutus, sillä en ole mikään ruukkukukkaihminen, enkä takapihan viherpeukalokaan. Hoidan kyllä takaapihanikin, lähinnä kitkemällä rikkaruohot pari kertaa kesässä, ja leikkaamalla tarvittaessa kuivat oksat ja versot.

Sain rahapuun lahjaksi yhdeltä työkaverilta, ja olen pitänyt sitä yhtä poikkeusta lukuunottamatta töissä, joskin puu on töissäkin muuttanut kolme kertaa. Olen vaihtanut ruukkua pari kertaa, ja mullan olen vaihtanut muutaman kerran, ja lisännyt myös hiekkaa.

Olen välillä tai useasti unohtanut kastella kasvia ainakin kuukauden.

Olen saanut kasvin hoitamisesta varsin paljon negatiivista palautetta, eli ruukunvaihtoa kritisoitiin, rahapuun sijoittamista on arvosteltu. Lisäksi taannoin työpaikalla kiellettiin kaikki ruukkukasvit, jolloin jouduin viemään kasvin pois eli kotiin. Nyt määräystä ei ole enää, ja rahapuu muutti takaisin.

Olen pitänyt rahapuuta hyvässä valossa ja vähällä hoidolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Roskapostin vuoksi kommenttien valvonta on päällä.
Kiitos kuitenkin, että kommentoit :)