lauantai 19. maaliskuuta 2016

Pirkkalaistaival 1974

Syksyllä 1974 pidettiin Suomen partiopoikien syyskisat Tampereen seudulla ja niiden nimi oli Pirkkalaistaival. Muistoksi on jäänyt tämä tarra. Pääsimme kisoihin, sillä olimme toisia piirin mestaruuskilpailuissa Satavassa. Oma roolini oli olla "nuori" eli vartion yhteisikä piti olla alle 70 vuotta ja ikähaarukka lienee ollut yhdestätoista vuodesta 16 vuoteen (tai viiteentoista), olin itse tuolloin 11 vuotta. Rakennustehtävissä ei minusta ainakaan ollut mitään hyötyä (ei ehkä haittaakaan), mutta teoriatehtävissä ehkä tiesin jotain. Kiritaipaileilla olin luultavasti se hitain. Olimme tulosliuskalla, mutta emme kovinkaan korkealla.

Kilpailuissa olin vihreässä sarjassa SM-tasollakin muistaakseni vielä Raisiossa 1975 ja Riihimäellä 1977 (silloin oltiin suhteellisen heikoilla sijoilla), sekä 1978 Kainuussa, muistaakseni Kajaanissa oltiin plakettisijalla (saatiin suksien kiinnikkeet palkinnoksi), Kainuun jälkeen loppui osallistumisoikeus vihreään sarjassa.

Talvikisoja on muutama takana, mutta en muista paikkoja, piirin kisoissa olimme joka vuosi. Olin aika huono hiihtämään, joten se haittasi talvikisoihin osallistumista. Silloinkaan ei ollut lunta liikaa Turussa. Talvileireillä oltiin kuitenkin joka talvi ja nukuttiin teltassa, jossa on kamiina, joka on tuttu myös intin käyneille.

Jokusen kerran  olen ollut partitaitokisoissa rastimiehenä ensiksi vuonna 1985 Säkylässä.

Naantalissa 30.9 - 1.10 pidettiin Karhusaari -kisat, joissa olin mukana, tässä rastimiehen käsivarsinauha, olin  vielä 2000-luvullakin kerran rastimiehenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Roskapostin vuoksi kommenttien valvonta on päällä.
Kiitos kuitenkin, että kommentoit :)